JAK ŻYĆ ZDROWO? BADANIE DR WESTONA PRICE’A - Trener Mariusz Mróz
SILNY I PŁASKI BRZUCH? – PODSTAWOWE ĆWICZENIE – PLANK
7 lutego 2017
DLACZEGO KLATKA NIE ROŚNIE? JAK ZBUDOWAĆ POTĘŻNĄ KLATKĘ?
11 lutego 2017

JAK ŻYĆ ZDROWO? BADANIE DR WESTONA PRICE’A

BADANIE DR WESTONA PRICE’A

Był to stomatolog, który w latach dwudziestych i trzydziestych podróżował po prymitywnych populacjach. Przebadał 14 różnych populacji, które żyły w odosobnieniu od uprzemysłowionego świata i wyciągnął wnioski co do sposobów ich odżywiania. Badanie zostało opublikowane w 1939 roku w książce „Odżywianie a degeneracja fizyczna”. W badaniu dr Weston udowodnił, że osoby odizolowane od przeciętnego świata nie mają problemów z zębami, są dużo zdrowsze, pełne wigoru. W diecie tych osób średnia ilość witamin i minerałów była od 4 do 10 razy większa niż dostarczają współcześni ludzie, a także większa niż normy zalecane przez Światową Organizację Zdrowia.

WITAMINA D3+K2

Zalecaną normą jest 400 jednostek (UI). To jest za mało, aby pomóc nam w zdrowym funkcjonowaniu. Trzeba brać 10 razy więcej, tj 4000 UI. Nie jest możliwe dostarczyć jej z pożywienia. Można także „ze słońca”, ale do pewnego stopnia – jeśli jesteś już mocno opalony to organizm coraz mniej jej wytwarza. Polecam Ci ją suplementować, razem z witaminą K2. K2 w pożywieniu znajduje się w sfermentowanych produktach, np. japońskie natto, kapusta kiszona.

TŁUSZCZE W DIECIE

Wszystkie te opisane przed doktora plemiona jadły duże ilości tłuszczu. Tłuszcz jest bardzo potrzebny to funkcjonowania, jak i do rozpuszczania witamin (najważniejsze A,D,E,K).

DLACZEGO WYSTĘPUJĄ U NAS TAKIE NIEDOBORY WITAMIN?

Wyjałowione gleby, a co za tym idzie wyjałowione np. warzywa. Również do tego zjawiska są badania – i tak np. wapnia w brokułach z 1935 roku było 103mg na 100g, a w obecnych czasach już tylko ok. 28mg! Witaminy B6 w bananach – 330mg, obecnie 18mg! Metody przetwarzania żywności „wypułkują” większość witamin i składników odżywczych.

WSKAZÓWKI NA „ZDROWSZE ODŻYWIANIE” WG DR PRICE’A:

1. Unikanie przetworzonej żywności. Fakt, ciężko jest dostać coś nieprzetworzonego, ale musimy się starać. Unikamy np. cukru białego rafinowanego, mąki białej oczyszczonej, wszelkich produktów z długą datą przydatności.
2. Przyjmować dowolną formę białka i tłuszczu zwierzęcego, np mięso, ryby, jaja, przetwory mleczne. Nie polecam wegetarianizmu, ponieważ fakty są jednoznaczne. Staramy się jeść pełnotłuste produkty, nie wyrzucajmy np. żółtek z jaj, itd.
3. Nasiona, ziarna, orzechy były namaczane przed zjedzeniem. Spowoduje to usunięcie się z nich kwasu fitynowego oraz innych substancji antyodżywczych.
4. Duża ilość tłuszczu w diecie. Od 30 do nawet 80%! Możesz zwiększyć ilość tłuszczu w swojej diecie, lecz pamiętaj jednocześnie o obniżeniu ilości węglowodanów.
5. Obecność soli. Te plemiona nie eliminowały soli, używali jej. Jednak, jeśli jesz dużo produktów przetworzonych, to w nich jest już duża ilość soli, więc wtedy jej nie dodawaj. Jeśli jesz naturalnie, śmiało ją używaj, szczególnie polecam Ci sól morską i himalajską.

Zalecane Witaminy:
OMEGA3 – https://mariuszmroz.pl/fishoil/
D3 – https://mariuszmroz.pl/d3/
K2 – https://mariuszmroz.pl/k2/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *