JAK NAUCZYĆ SIĘ PODCIĄGAĆ NA DRĄŻKU? TECHNIKA /BŁĘDY /PROGRESJA - Trener Mariusz Mróz
DLACZEGO KLATKA NIE ROŚNIE? JAK ZBUDOWAĆ POTĘŻNĄ KLATKĘ?
11 lutego 2017
TRENING BRZUCHA – NAJWIĘKSZE BŁĘDY – BRZUSZKI, A6W, SIX PACK
20 lutego 2017

JAK NAUCZYĆ SIĘ PODCIĄGAĆ NA DRĄŻKU? TECHNIKA /BŁĘDY /PROGRESJA

JAK NAUCZYĆ SIĘ PODCIĄGAĆ NA DRĄŻKU ? TECHNIKA/BŁĘDY/PROGRESJA

Na początku co można poprawić ?
1. Za szeroki uchwyt – w takiej sytuacji mniej angażujemy „najszerszy” . Najbardziej optymalny chwyt jest na szerokość barków, ewentualnie troszkę szerzej.
2. Ułatwianie „kompensowanie” sobie tego ruchu podciągania. Może to obciążać inne części ciała.

Prawidłowa technika:
– chwytamy drążek na szerokość barków (lub minimalnie szerzej)
– robimy tzw. aktywny zwis – spięte łopatki i plecy
– rotacja – symulujemy ruch łamania sztangi. Więcej o rotacjach mówiłem w tym nagraniu – https://www.youtube.com/watch?v=yGk1v…
– mamy spiety brzuch, spięte pośladki

Progresja w podciąganiu (czyli zacznij od tego, kiedy nie potrafisz się podciągnąć ani razu):
– aktywny zwis – łapiesz się, napinasz plecy, ściągasz łopatki i aktywnie wisisz – ile dasz radę
– podciąganie się z gumą – oplatasz gumę o drążek i zaczepiasz za stopę – koniecznie na wyprostowanych nogach
– podciągania (opuszczania) negatywne – wchodzisz na podwyższenie, wskakujesz na drążek i wolno się opuszczasz. Pamiętaj żeby od razu zaktywować plecy, musisz kontrolować to opuszczanie. Najlepiej licz tempo – np na 1, 2, 3 sekundy
– możesz do treningu dorzucić ściąganie drążka – ale ćwicz w taki sposób jak się podciągasz, czyli pamiętaj o napięciu pleców, łopatek. Złap wąsko i ściągaj drążek do klatki

Jeśli potrafisz podciągnąć się dużo razy to możesz ćwiczyć z tempem. Podciąganie dynamiczne na 1 sekundę, ale opuszczanie wolne na 4 sekundy. Zobaczysz, że mięśnie będą bardziej aktywne i będzie większa szansa, że rozbudujesz swoje plecy 🙂
try this website

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *